Un copil de un an şi cinci luni a murit la 2 septembrie după ce s-a electrocutat atingând un spot montat pe un spaţiu verde din Centrul Civic al municipiului Vaslui. În urma incidentului, societatea care asigură mentenanţa iluminatului public în oraş, SC Roidea, a solicitat primăriei, prin adresă, analizarea încetării contractului de delegare a gestiunii serviciului.
Primarul municipiului Vaslui, Lucian Branişte, a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, că administraţia locală şi SC Roidea au încheiat în iunie un contract de delegare a gestiunii serviciului de iluminat public, care cuprinde administrarea şi exploatarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente.
„În urma unor corespondenţe cu societatea Roidea, aceştia într-una din solicitări, pe fondul a tot ceea ce s-a întâmplat, într-un paragraf la un final la o adresă, au solicitat să analizăm posibilitatea încetării acestui contract. Din motive mai mult emoţionale, pentru că acum nu avem nimic concret”, a spus Branişte. Edilul a adăugat că, după consultări cu serviciul juridic, există un draft de acord pentru încetarea delegării care urmează să fie înaintat societăţii pentru a se stabili efectele.
Primarul a subliniat obligativitatea autorităţii locale ca serviciul de iluminat, recunoscut ca utilitate publică, să rămână asigurat: în eventualitatea semnării acordului de încetare, Roidea va avea obligaţia de a continua lucrările de mentenanţă pentru maximum 90 de zile, interval în care primăria va căuta un alt operator, prin convenţie temporară sau relansarea unei proceduri de licitaţie publică.
Branişte a mai declarat că, la licitaţia organizată pentru delegarea serviciului, SC Roidea a fost singura firmă participantă şi că a aflat din presă despre sancţiuni aplicate societăţii în trecut, după ce un angajat al firmei ar fi murit electrocutat pe un stâlp. Primarul a precizat că atribuirea contractului s-a făcut respectând legislaţia achiziţiilor publice.
Imediat după decesul copilului, primarul a solicitat societăţii un raport privind incidentul, însă a precizat că informaţiile primite nu pot fi făcute publice deoarece fac obiectul unei anchete penale în curs.
Despre prestaţiile curente ale Roidea, Branişte a afirmat că firma a intervenit de fiecare dată când au fost semnalate probleme şi că nu poate trage încă o concluzie fermă privind nivelul satisfacţiei: „Niciodată nu e nimic perfect. Tot timpul este de lucru. În schimb, viteza de reacţie pe care a avut-o această societate faţă de solicitările primăriei … pot spune că au intervenit în timp util.”
Primăria a anunţat că, pe măsură ce procedurile judiciare şi verificările administrative avansează, va comunica deciziile privind contractul şi asigurarea continuităţii serviciului de iluminat.