Primarul Municipiului Bârlad, Dumitru Boroș, a anunțat recent un nou proiect ambițios de dezvoltare a infrastructurii urbane, menit să sprijine sănătatea publică și reducerea poluării în oraș. Acesta a semnat un contract de finanțare în valoare de 6,2 milioane de lei, cu sprijinul guvernului, și a subliniat angajamentul premierului Marcel Ciolacu față de proiectele de dezvoltare din Bârlad.
„Săptămâna trecută am primit o certitudine a faptului că am gândit corect atunci când m-am alăturat echipei care sprijină Bârladul cu fapte, nu cu vorbe,” a declarat edilul. „Domnul Ciolacu își demonstrează zi de zi cuvântul de onoare, iar prin această finanțare, Bârladul va beneficia de infrastructura necesară pentru a face tranziția către un stil de viață mai sănătos și mai prietenos cu mediul.”
Un pas major pentru mobilitatea ecologică: piste pentru biciclete și vehicule electrice ușoare
Proiectul, deși simplu în denumire – amenajarea de piste pentru biciclete și vehicule electrice ușoare – are implicații majore pentru sănătatea locuitorilor și pentru reducerea emisiilor poluante. În total, pistele noi vor avea o lungime de 8.386 de metri, care se vor adăuga celor 770 de metri construiți deja în cadrul Proiectului de Mobilitate Urbană. Aceasta va crea o rețea de patru trasee, acoperind zone cheie ale orașului și conectând puncte strategice pentru un transport verde.
„A oferi sfaturi legate de folosirea bicicletei e simplu, dar pentru ca oamenii să aleagă bicicleta în locul mașinii trebuie să le oferim infrastructura necesară,” a menționat Boroș, subliniind importanța siguranței bicicliștilor.
Traseele pentru biciclete – infrastructura pentru o mobilitate modernă
Noul proiect va include patru trasee majore, cu specificații bine definite, pentru a crea o rețea coerentă și sigură de piste de biciclete.
- Traseul 1 – va începe de la Liceul „Mihai Eminescu” și va continua prin Strada Mihai Eminescu, Strada Tecuciului, Strada Palermo, Rondul Parc Prodana, în jurul Lacului Prodana, și retur la liceu. Aceasta va fi o pistă cu dublu sens.
- Traseul 2 – va conecta Bulevardul Republicii (Bloc IRB) cu Park&Ride Nord (noua parcare de lângă Restaurantul Galamar), desfășurându-se pe partea stângă a sensului de mers Bârlad-Vaslui. Acesta va facilita accesul între sudul și nordul orașului, legând pista existentă de Stadionul de Rugby și limita cu comuna Zorleni.
- Traseul 3 – va porni de la intersecția dintre Bulevardul Republicii și Strada Căpitan Grigore Ignat, continuând pe această stradă până la Poliția Locală și retur, cu legătură la pista de biciclete deja executată.
- Traseul 4 – va străbate Strada Metalurgiei, intersectând Strada Căpitan Grigore Ignat și continuând către Incubatorul și Centrul de Afaceri Tutova – Bârlad, asigurând o rută completă.
De ce bicicleta? Avantajele mobilității nepoluante
Primarul Boroș este un susținător al utilizării bicicletei ca alternativă de transport, pe care o consideră o alegere practică și sănătoasă pentru oraș. El a subliniat că bicicleta are mai multe avantaje: este silențioasă, nu produce emisii, nu creează blocaje în trafic, reduce riscul de accidente și contribuie la menținerea sănătății utilizatorilor.
„Personal, intenționez să folosesc tot mai des bicicleta, pentru că este o alegere care ne aduce doar beneficii – pentru noi și pentru mediu,” a spus edilul. Acesta consideră că astfel de măsuri sunt esențiale pentru un oraș modern și responsabil, unde calitatea vieții locuitorilor este o prioritate.
Noua infrastructură este un pas semnificativ pentru Bârlad în dezvoltarea unui sistem de transport alternativ, sustenabil și accesibil, care să contribuie la îmbunătățirea calității aerului și la reducerea traficului rutier.