Consiliul Local Municipal Bârlad a adoptat joi, 30 ianuarie 2025, o serie de modificări esențiale la regulamentul privind atribuirea și utilizarea locurilor de parcare de reședință, precum și la cel referitor la organizarea și administrarea parcărilor publice stradale. Noile reglementări vizează eficientizarea sistemului de parcare din municipiu, având ca obiectiv principal creșterea accesibilității pentru cetățenii orașului.
Actualizarea cadrului legal și responsabilitățile autorităților
Modificările aduse regulamentelor existente au avut ca principală motivație alinierea acestora la cadrul legislativ actualizat. Totodată, noile prevederi stabilesc obligația Unității Administrativ-Teritoriale (UAT) Bârlad de a asigura funcționalitatea completă a parcărilor de reședință și a celor stradale, înainte ca acestea să fie transferate în administrarea Direcției de Administrare a Piețelor, Parcărilor și Cimitirelor Bârlad.
„Ideea este ca, până la momentul predării celor două tipuri de parcări către Direcția de Administrare a Piețelor și Parcărilor, să le facem complet funcționale, urmând ca din încasările ulterioare să se facă întreținerea și extinderea lor”, a explicat primarul Dumitru Boroș.
Creșterea numărului de locuri de parcare și gestionarea cererii crescânde
Edilul municipiului a subliniat că inițiativa are rolul de a răspunde nemulțumirilor tot mai frecvente ale locuitorilor legate de lipsa locurilor de parcare. Creșterea semnificativă a numărului de autoturisme din Bârlad și din localitățile limitrofe a determinat autoritățile locale să găsească soluții rapide pentru a satisface cererea ridicată de spații de parcare.
„Odată scoase la închiriat, fiecare posesor de autoturism din Bârlad, care aici trăiește, își desfășoară activitatea și își plătește obligațiile fiscale și participă la licitație, va putea avea un loc unde să îmi lase mașina când vine de la serviciu și în week-end”, a precizat primarul.
Sustenabilitate și reducerea poluării
O componentă importantă a noilor reglementări este legată de obligațiile asumate prin contractele de finanțare cu fonduri externe, care impun autorităților locale să adopte măsuri pentru reducerea poluării în municipiu. Astfel, autoritățile intenționează să încurajeze transportul public și utilizarea vehiculelor electrice, promovând o mobilitate urbană mai prietenoasă cu mediul.
„Am avut în vedere și obligațiile asumate prin contractele de finanțare cu fonduri externe, care ne obligă să reducem poluarea în localitate, încurajând transportul cu mijloacele publice, electrice”, a adăugat Dumitru Boroș.