joi, martie 20, 2025
AcasăAdministrațieConsiliul Local Bârlad decide soarta SC REISER SA: proiect pentru dizolvarea societății

Consiliul Local Bârlad decide soarta SC REISER SA: proiect pentru dizolvarea societății

Data:

Articole naționale

Un proiect de hotărâre cu implicații majore pentru bugetul local al municipiului Bârlad urmează să fie supus dezbaterii și votului în ședința ordinară a Consiliului Local programată pentru joi, 27 februarie. Este vorba despre demararea procedurii de dizolvare și lichidare a Societății pentru Lucrări de Drumuri și Poduri „REISER” S.A. Bârlad, entitate considerată de autorități o povară financiară greu de susținut.

Primarul Dumitru Boroș: „REISER nu mai poate fi susținută”

Pentru a clarifica motivele din spatele acestei inițiative, primarul Dumitru Boroș i-a convocat pe consilierii municipali la o întâlnire, în cadrul căreia a expus situația economică precară a societății și impactul asupra bugetului local.

Acum câțiva ani, când am inițiat pentru prima dată acest demers, propunerea mea nu a avut finalitate. La mijloc a fost probabil o comunicare insuficientă, care a dus la acordarea unei noi șanse pentru SC REISER. Din păcate, realitatea ne-a demonstrat că această societate reprezintă o povară îngrozitoare pentru bugetul Bârladului. În contextul economic actual, atât la nivel național, cât și internațional, nu mai putem susține aceste cheltuieli uriașe”, a declarat edilul.

Acesta a subliniat că bugetul local este afectat anual cu aproximativ 4 milioane de lei pentru menținerea societății, iar calitatea lucrărilor nu justifică aceste costuri. „Nu vorbim doar de salarii, ci și de cheltuielile indirecte pe care le implică funcționarea unei societăți comerciale. Dacă activitatea este preluată de primărie, eliminăm o serie de costuri semnificative”, a explicat Boroș.

Avantajele financiare ale preluării activității de către primărie

Prin desființarea SC REISER SA și preluarea activității de reparații străzi de către un serviciu specializat al primăriei, autoritățile estimează economii considerabile. Printre costurile care vor fi eliminate se numără:

  • Plata TVA-ului către bugetul de stat, pe care primăria nu este obligată să îl achite pentru salarii, taxe și amortizări;
  • Salariile membrilor Consiliului de Administrație, ale directorului și personalului TESA;
  • Impozitul pe profit;
  • Salariile pentru terți (auditori, avocați, evaluatori, etc.).

În acest context, autoritățile susțin că noul serviciu înființat la nivelul primăriei anul trecut, cu o schemă redusă de personal și fără structura de conducere aferentă unei societăți comerciale, va putea asigura lucrările de reparații străzi într-un mod mai eficient și cu costuri mai mici.

Dacă proiectul de hotărâre va fi aprobat în plenul Consiliului Local, procedurile de dizolvare și lichidare a SC REISER SA vor începe imediat.

spot_img
spot_img

Ultimele articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.