În Ședința Guvernului din 18 mai 2022 a fost aprobat proiectul de investiții „Servicii de dezvoltare și extindere a sistemului informatic al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură de gestionare a cererilor de plată”.
„Gestionarea integrată a colaborării dintre instituțiile statului și fermieri, prin intermediul unui sistem informatic performant, este esențială pentru alocarea la timp a fondurilor cuvenite solicitanților de cereri de plată depuse la APIA, precum și pentru simplificarea procedurilor aferente acordării acestor fonduri. De asemenea, prin crearea și gestionarea unui sistem integrat de administrare şi control este asigurată trasabilitatea sumelor puse la dispoziție de Comisia Europeană pentru dezvoltarea agriculturii românești, în conformitate cu legislația națională și europeană ”, a declarat ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Ionut Chesnoiu.
Aplicațiile dezvoltate se vor afla în proprietatea APIA – Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, beneficiar direct fiind personalul din centrele județene, locale și aparatul central, care vor utiliza aplicațiile informatice dezvoltate pentru punerea în aplicare a politicii comune specifice din aria de competență a APIA, dar și fermierii români ale căror cereri de plată vor putea fi procesate și gestionate în sistemul integrat de administrare și control asigurând o buna verificare în vederea protejării intereselor financiare ale Comisiei Europene.
Finanțarea proiectului de investiții se realizează de la bugetul de stat și din fonduri externe nerambursabile, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate prin lege.